Ugrás a tartalomra
 

Iskola – pedagógusképzés – fejlesztés

Az Eötvös Loránd Tudományegyetemen Iskola – pedagógusképzés – fejlesztés címmel 2015. május 27-én rendeztek nagyszabású konferenciát.

A konferencián az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem (PPKE) közös projektje keretében megvalósuló fejlesztéseket, valamint országosan elérhető jó gyakorlatokat mutattak be. Szó volt az ELTE gyakorlóiskoláiban végzett szervezetfejlesztésről, a pedagógiai tevékenységeket közvetetten támogató iskolapszichológiai módszertani bázisokról, valamint a tanárképzők kompetenciafejlesztéséről is.

A konferencia azzal a kérdéssel is foglalkozott, hogy milyen lehetőségei vannak a szakmódszertani kutatásoknak a doktori iskolákban. A témában megrendezett kerekasztal-beszélgetésen az ELTE tanárképzésben érintett karai (BTK, IK, PPK, TTK) doktori iskoláinak vezetői osztották meg gondolataikat arról, hogy hogyan látják a szakmódszertani és a tanárképzéssel (a tanári szakokkal) kapcsolatos kutatások helyét és lehetőségeit; befogadnak-e ilyen témájú kutatásokat; van-e kifejezetten olyan program, ami ezzel a területtel foglalkozik; és milyen nehézségeket, problémákat látnak az ilyen témájú fokozatszerzési eljárások során.

A rendezvényen többek között előadást tartott Károly Krisztina, az ELTE Tanárképző Központjának vezetője, Gloviczki Zoltán, a PPKE Tanárképző Tanszék vezetője, Setényi János oktatáskutató és Kay Livingstone, a Glasgow-i Egyetem kutatója is.

A konferencián készült képek megtekinthetőek az alábbi linken.

konferencia