Digitális nagyköveti program

Digitális nagyköveti program

A program az RRF-2.1.2-21-2022-00023 sz. „Gyakorlatorientált felsőfokú képzés infrastrukturális és készségfejlesztés az ELTE-n" c. projekt keretében valósul meg.

Mi a program célja?

A Digitális nagyköveti program célja a tanár szakos egyetemi hallgatók támogatása az oktatásban alkalmazható digitális megoldások használatában a tanulási-tanítási folyamatban. A program fő feladatai közé tartozik a tanár szakos hallgatók motiválása a digitális eszközhasználatra; az élethosszig tartó tanulás képességének a fejlesztése online tanulási formák segítségével; a szaktárgyhoz kapcsolódó digitális felületek, alkalmazások megismerésének a segítése; a magabiztos és hatékony digitális eszközhasználat kialakítása, az online tanulási formák integrálása az oktatásba.

Kik a digitális nagykövetek?

Digitális nagykövetek azok az egyetemi oktatók, gyakorlóintézményi vezetőpedagógusok és tanár szakos hallgatók, akik folyamatosan lépést tartanak az oktatástechnológiai újdonságokkal, értik a digitális megoldások hatását a szaktárgyi feladatokra és saját tudásukra, valamint képesek diákjaikat is felkészíteni a digitális eszközök használatára, online tanulási formák megvalósítására.

Nagykövetek

Szeretne jógyakorlatokat megismerni a digitális eszközök, szoftverek oktatási alkalmazásáról? Konkrét kérdése van a digitális eszközök oktatási alkalamazásával kapcsolatban? Szeretne tanácsot kérni, hogy alkalmazhatná hatékonyan saját szaktárgyában a digitális eszközöket? Jelentkezzen fogadóórára nagyköveteinkhez!

 

 

Dr. Angyal Zsuzsanna

ELTE TTK

angyal.zsuzsanna@tkk.elte.hu

 

Angyal Zsuzsanna vagyok, az ELTE TTK Környezettudományi Centrumában dolgozom vezető mesteroktatóként. Fő érdeklődési területem a környezet- és természetvédelem, illetve a fenntarthatóságra nevelés. Szakmódszertanos oktatóként a természettudomány-környezettan tanár szakos hallgatókat tanítom a fenntarthatóságra nevelés tantermi és terepi módszereire. A hagyományos tanulási-tanítási módszerek mellett fontosnak tartom, hogy hallgatóim a digitális módszerekben is gyakorlatot szerezzenek, és azokat sikeresen alkalmazzák és fejlesszék pedagóguspályájuk során.

 

Jelentkezés fogadóórára: https://dranzsu.youcanbook.me

 

Baditzné dr. Pálvölgyi Kata

ELTE BTK b.palvolgyi.kata@btk.elte.hu

 

Baditzné Pálvölgyi Kata vagyok, az ELTE BTK Spanyol Nyelvi és Irodalmi Tanszékének oktatója, a Szakmódszertani Központ vezetője. Érdeklődési területem az alkalmazott nyelvészet, a nyelvoktatás és nyelvészet kapcsolata, illetve a mesterséges intelligencia a pedagógiában. Az utóbbi években számos műhelyt és továbbképzést tartottam oktatóknak és pedagógusoknak elsősorban a digitális pedagógia témakörében.

 

Jelentkezés fogadóórára: https://katadigitalis2.youcanbook.me/

 

 

 

 

Egyedi Csabáné Brigitta

ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium

egyedi.brigitta@apaczai.elte.hu

 

Egyedi Csabáné Brigitta vagyok, német nyelvi vezetőtanár az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégiumban. Szakvizsgázott pedagógus vagyok gyakorlatvezető mentortanári szakterületen, 2016 óta köznevelési szakértő, tankönyvszerző, mesterpedagógus. Az IKT beépült a mindennapjaimba, a felkészülésem során alkalmazom a ChatGPT (a német Fobizz KI-Assistenz) forradalmi újdonságait, a hallgatóknak hasznos információkkal tudok szolgálni ezen a téren, a nyelvtanulási alkalmazások tanórai használatában szerzett tapasztalataimat szívesen megosztom. 

 

Jelentkezés fogadóórára: https://brigittaegyedi-1.youcanbook.me

 

Gyertyán Attila

ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium

 

gyertyan.attila@apaczai.elte.hu

 

Gyertyán Attila vagyok, az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnáziuma és Kollégium fizika-matematika szakos tanára, fizika szakos vezetőtanára. 2009-ben végeztem az ELTE-n ezzel a szakpárral, azóta az Apáczaiban tanítom mindkét tárgyamat. A digitális pedagógia iránt egyetemi éveim óta volt bennem érdeklődés, melynek egyik komoly eredménye az lett, hogy a Geomatech projektben trénerként két éven keresztül oktattam matematikatanárokat, elsősorban a Geogebra tanórai használatára. Azóta a gamifikáció is érdeklődésem fókuszába került. 

 

Jelentkezés fogadóórára: https://gyertyanattila.youcanbook.me

 

 

 

Mike Petra

angol-német nyelv és kultúra tanára szakos hallgató

mikepetra@student.elte.hu

 

Mike Petra vagyok, lelkes ötödéves angol-német tanári szakos hallgató. Több mint hároméves tapasztalatom van online oktatás terén, így a digitalitás elengedhetetlen része a mindennapjaimnak. Úgy gondolom, hogy a mai világban mindannyiunknak fontos, hogy magabiztosan és tudatosan használjuk a digitális felületeket, így, ha bármilyen kérdése lenne, keressen bizalommal.

 

Jelentkezés fogadóórára: https://petramike.youcanbook.me/

 

Sárvári Ferenc

matematika-kémia tanári szakos hallgató

sarferi@student.elte.hu

 

Sárvári Ferenc vagyok, az ELTE Természettudományi Karának negyedéves, matematika- és kémiatanár szakos hallgatója. A természettudományos tantárgyak érdekessé és izgalmasabbá tétele egy nehéz kihívás a tanárok számára, azonban a rendelkezésre álló digitális eszközökkel és alkalmazásokkal már kivitelezhető. A mai fiatal generáció beleszületett az okos eszközök használatába és nehezen válnak meg tőlük, emiatt fontos lenne, hogy a tanulási folyamatokba is integrálni tudjuk a mindennapokban használt eszközöket.

 

Jelentkezés fogadóórára: https://sarvariferenc.youcanbook.me

Tematikus foglalkozások

A 2023/2024-es tanév tavaszi félévében a Digitális nagyköveti program az alábbi tematikus foglalkozások ajánlja. Szeretettel várunk minden tanári szakos hallgatót, szakmódszertanos oktatót, gyakorlóiskolai vezetőtanárt és partnerintézményi mentortanárt! A jelentkezéshez töltse ki az online űrlapot!

Tematikus foglalkozás

Oktató

Időpont és helyszín

Jelentkezési űrlap

Geogebra: egy nagyon sokoldalúan használható software a matematika és a természettudományok oktatásában

 

A workshop során megismerkedünk a programban rejlő lehetőségekkel, az alapvető funkcióival, és el is készítünk közösen néhány egyszerű anyagot. A fókusz a program működésének megértésén lesz, hogy utána önállóan mindenki el tudjon merülni benne annyira, amennyire jónak látja. Saját laptopot érdemes hozni, és ha a geogebra asztali verzióját letöltik, akkor az (elviekben működő) iskolai internettől sem fognak függeni.

 

Gyertyán Attila

Időpont:

2024. március 21. (csütörtökök), 15:15‒16.45

 

Helyszín: Apáczai Gimnázium (Fizika 1. tanterem a negyedik emeleten)

https://forms.office.com/e/v19GSntxVT?origin=lprLink

Digitális ötletbörze MI-vel? A(I)nélkül?

(bevált digitális tanítási ötletek megosztása, MI-vel vagy anélkül?)

 

Arra szeretném ösztönözni a hallgatókat, hogy megosszák egymással a digitális tanítási ötleteiket, amelyeket a nyelvórákon sikeresen használtak. Bemutatom az én bevált eszköztáramat, amit a gyakorlatban is kipróbálunk. Beszélünk arról is, hogyan segítheti a mesterséges intelligencia a nyelvórák tervezését és megvalósítását. Inspirációt szeretnék nyújtani a digitális technológiák kreatív felhasználására a nyelvtanításban.

Egyedi Csabáné Brigitta

Időpont:

2024. március 26. (kedd) 15:00‒16:30

 

Helyszín:

ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium, 302. terem

https://forms.office.com/e/Jx3Lv1qkA7?origin=lprLink

Mesterséges intelligencia alkalmazása a nyelvoktatásban: mesterséges kép-, hang- és videógenerálás

 

A műhely áttekinti és összehasonlítja azokat a platformokat, amelyekkel ingyenesen ma mesterséges képeket, hangokat vagy videókat lehet generálni, jó gyakorlatok bemutatásán keresztül kitér ezeknek a felületeknek a nyelvoktatási folyamatban alkalmazható területeire és korlátaira. A tudásmegosztó műhely során a hallgatók maguk is folyamatosan kipróbálhatják a felületeket. 

Baditzné dr. Pálvölgyi Kata

Időpont:

2024. április 10. (szerda) 8:30‒10.00

 

Helyszín:

MS Teams

https://forms.office.com/e/UDwJ81jcM5?origin=lprLink

Digitális módszerek a fenntarthatóságra nevelésben

 

A foglalkozás során olyan digitális technikákkal ismerkedhetnek meg a résztvevők, amelyekkel a leendő tanárok interaktívvá és élményszerűvé tehetik a fenntarthatóságra nevelés témaköreit. Fogunk foglalkozni módszertani szempontból a globális környezeti problémákkal, de a fenntartható életvitel különböző elemeivel mint a tudatos vásárlás vagy a fenntartható közlekedés témájával is. Mivel a Nemzeti alaptanterv szerint a fenntarthatóságra nevelésnek minden tantárgyban meg kell jelennie, így a foglalkozásra bármilyen tanár szakos hallgatót szeretettel várok.

Dr. Angyal Zsuzsanna

 

Időpont:

2024. április 10. (szerda) 15:00‒16:30

 

Helyszín:

HELYSZÍNVÁLTOZÁS!

ELTE TTK D.0.817

https://forms.office.com/e/YVbifYDXty?origin=lprLink

A digitális forradalom hatása a nyelvtanításra és a nyelvtanulásra

 

Körbejárjuk, hogy milyen szerepe van a nyelvtanárnak mint kulcsfigurának a digitális oktatás világában (EQ/érzelmi intelligencia). Hogyan segítheti a munkánkat a Mesterséges Intelligencia (MI), valamint a digitális eszközök és az online nyelvi közösségek? Miként szabhatjuk személyre a tanulók egyéni szükségleteit, tehetjük hatékonyabbá a nyelvoktatást? Szóba kerül a játékosítás gamifikáció és értékelés a nyelvtanításban.

 

Egyedi Csabáné Brigitta

Időpont:

2024. április 23. (kedd) 15:00‒16:30

 

Helyszín:

ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium és Kollégium, 302. terem

https://forms.office.com/e/9VTkFURV43?origin=lprLink

 

Mesterséges intelligencia alkalmazása a nyelvoktatásban: szöveggondozás, feladatgyártás, tesztelés a mesterséges intelligenciával

 

A műhely során először a szöveggenerálásra alkalmas chatbot típusú programokat szemlézzük, belekóstolva a "prompt engineering" művészetébe, majd olyan platformokat tekintünk át és próbálunk ki, amelyekben beépített mesterséges intelligencia segítségével sok energiát spórolva gyárthatunk igényeinkre szabott feladatokat. Szót ejtünk az autonóm tanulásról és a kutatómunkához használható lehetőségekről is. A tudásmegosztó műhely során a hallgatók maguk is folyamatosan kipróbálhatják a felületeket. 

Baditzné dr. Pálvölgyi Kata

Időpont:

2024. április 24. (szerda) 8:30‒10:00

 

Helyszín:

MS Teams

https://forms.office.com/e/K39KWEP1rW?origin=lprLink

Digitális módszerek a tereptanulásban

 

A foglalkozás során azokkal a mobilalkalmazásokkal ismerkedhetnek meg a résztvevők, amelyeket különböző fókuszú (növénytani, állattani, kőzettani stb.) terepi foglalkozások alkalmával használhatnak a tanárok a természet megismertetésére, bemutatására. A foglalkozás során a résztvevők csoportokban fognak dolgozni, és konkrét feladatok segítségével próbálhatják ki az applikációkat, majd pedig a tapasztalatokat és az alkalmazásokban rejlő lehetőségeket közösen értékeljük.

Dr. Angyal Zsuzsanna

Időpont:

2024. május 3. (péntek) 9:00‒12:00

 

Helyszín: Normafa, találkozó a Normafa Síháznál 8:45–9:45

 

https://forms.office.com/e/Tr6BGSjt80?origin=lprLink

Gamifikáció a természettudományos oktatásban

 

Geogebra második felvonás (igény szerint, ami kimaradt az első alkalommal, vagy akik kimaradtak az első alkalommal), és/vagy a gamifikáció lehetőségei fizikából és matematikából: öt évnyi személyes tapasztalat és az ezekhez használt különféle eszközök (motimore, google classroom, classmarker és egyebek).

Gyertyán Attila

Időpont:

2024. május 9.

 

Helyszín: Apáczai Gimnázium (Fizika 1. tanterem a negyedik emeleten)

https://forms.office.com/e/9zihyBaYvr?origin=lprLink