Hírek, beszámolók
Folytatódik a Tanítsunk Magyarországért Program
A Tanítsunk Magyarországért Program partneriskoláiban élménynapokat és üdvözlőnapokat szerveztek az ELTE mentorhallgatói a gyerekeknek szeptember első hetében.
Az élményekben gazdag félnapos programot a mentorhallgatók az őket támogató egyetemi oktatókkal és iskolai koordinátorokkal közösen készítették elő. Élménynapokat tartottak azokban a 6. osztályokban, amelyek most kapcsolódnak be a programba, és üdvözlőnapokat azokban a 7. és 8. osztályokban, amelyekben a mentorhallgatók már a tavaszi félévben is mentoráltak. Minden gyermeknek jutott uzsonnacsomag, és mindenki kapott ajándékot. A programot a régi és az új mentorok közösen szervezték, ezzel is segítve az új mentortársakat a beilleszkedésben, az iskolával és a gyerekekkel való ismerkedésben. Volt sok játék, móka, kacagás, a mentorok és a mentoráltak egyaránt jól érezték magukat. A következő héten kezdődik a tanulók egyéni mentorálása, amikor a hallgatók hetente néhány órát az iskolában töltenek, és segítenek a 4-5 mentorált tanulójuknak a tanulásban, a pályaválasztásban és a szabadidő hasznos eltöltésében. A teljes beszámoló itt olvasható el. |
![]() |
Online tájékoztatók és személyes találkozás a kollégiumokban a Tanítsunk Magyarországért Programmal
Vegyél részt a program online tájékoztatóján!
2023. szeptember 11. hétfő, 16 óra (Teams) 2023. szeptember 13. szerda, reggel 8 óra (Teams)
Vegyél részt személyesen kollégiumi kitelepüléseinken!
ERDŐS PÁL KOLLÉGIUM – 2023. szeptember 12. 14:00-18:00 KŐRÖSI CSOMA SÁNDOR KOLLÉGIUM – 2023. szeptember 12. 14:00-18:00 ILLYÉS SÁNDOR SZAKKOLLÉGIUM – 2023. szeptember 13. 14:00-18:00 EÖTVÖS JÓZSEF COLLEGIUM – 2023. szeptember 13. 15:30-18:00
|
![]() |
A hallgatóink élen járnak a társadalmi felelősségvállalásban is
Elismerő Oklevelet kaptak a Tanítsunk Magyarországért Programban azok a mentorhallgatók, akik már négy féléve támogatnak hátrányos helyzetű tanulókat. Az ELTE hallgatói nemcsak a tanulmányaikban, a tudományos munkában kiemelkedőek, hanem a társadalmi felelősségvállalásban is. 2020 óta több száz hallgató mentorál a Tanítsunk Magyarországért Programban 6–8. osztályos tanulókat Pest és Nógrád megyei hátrányos helyzetű településeken. Hétről hétre segítenek a gyermekeknek abban, hogy helytálljanak a tanulásban, pályát válasszanak, és jobban megismerjék tágabb környezetüket. A mentorhallgatók között sokan vannak olyanok, akik már több féléve végzik ezt az önként vállalt, példamutató tevékenységet.
|
![]() |
Karácsonyi ajándék több mint ezer mentorált gyermeknek
Az ELTE mentorhallgatói húsz Nógrád és Pest megyei hátrányos helyzetű településen 6–8. osztályos tanulókat mentorálnak a Tanítsunk Magyarországért Programban. A hallgatók hetente egyszer utaznak a településekre, ahol a tanulásban segítenek és szabadidős programokat szerveznek a mentorált gyermekeknek. Sokat tesznek azért, hogy a gyermekek előtt kinyíljon a világ, és minél többet képesek legyenek kihozni magukból. A karácsonyi ünnepekre is programokkal készülnek, közös ajándékkészítéssel, korcsolyázással, egyéni ajándékozással. A dejtári mentorok saját karácsonyi cipősdobozokat töltenek meg.
|
![]() |
Mentorhallgatókat tüntettek ki a Tanítsunk Magyarországért Programban
A Tanárképző Központ 40 olyan hallgatót köszöntött szeptember 12-i ünnepségén, akik 2020-ban alapítói voltak a programnak az ELTE-n, és azóta is folyamatosan foglalkoznak hátrányos helyzetű gyerekekkel. Az elismeréseket Antalné Szabó Ágnes főigazgató adta át.
|
![]() |
A mi karácsonyi csodánk
Tulajdonképpen az úgy volt, hogy novemberben felkeltem, és rádöbbentem, hogy a karácsony eszeveszett gyorsasággal száguld felénk. Már ott van a boltok polcain, a csokoládékban, a vásárlók lázas ajándék keresgélésében, én pedig ezen a szürke, ködös reggelen épp mentorálni indultam.
|
![]() |
“De jó, Anna, nagyon vártunk már!”
![]() |
Több száz ELTE-s hallgató vesz részt abban az országos mentorprogramban, amelyben hátrányos helyzetű kisiskolásokat segítenek Nógrád és Pest megyei iskolákban. A Tanítsunk Magyarországért Programban részt vevő mentorokkal és partneriskolai pedagógusokkal beszélgettünk.
|