Kiadványok
Kiadványok

Az ELTE Tanárképző Központja 2015-ben egy új, lektorált tanulmánykötet-sorozatot bocsátott útjára Diszciplínák tanítása – a tanítás diszciplínái címmel. Elindítását az a szándék vezérelte, hogy alkalmat és lehetőséget teremtsen a pedagógusképzés és ezen belül is különösen az osztatlan tanárképzés ügyéért felelős szakmai műhelyeknek a közös párbeszédre, az új tudományos kutatási eredményeknek és a tanárképzés jó gyakorlatainak a bemutatására, a hazai szakmódszertanok támogatására.
A kötetek szerkesztői 2017-ig: Károly Krisztina (2015–2017), Perjés István (2015), Homonnay Zoltán (2016–2017)
Sorozatszerkesztő 2018-2023 között: Antalné Szabó Ágnes
Sorozatszerkesztő 2023-tól: Csapodi Csaba – Gonda Zsuzsa
Szerzőink figyelmébe
A szerkesztők több műfajban várják első ízben történő megjelenésre szánt írásaikat: új, önálló elméleti vagy empirikus kutatások eredményét tartalmazó, tudományos igényű tanulmányokat, valamint a tanárképzés területén alkalmazott különféle jó gyakorlatokról készített összefoglalókat, tananyagokat.
Formai elvárások: a dolgozatokat 10–15 oldal terjedelemben magyar nyelven kell elkészíteni, egy kb. 200 szavas magyar és angol nyelvű absztrakttal együtt. Kérünk minden leendő szerzőt, hogy írása benyújtásakor vegye figyelembe a kötetsorozat szerkesztési útmutatóját, mert csak a szerkesztési útmutatóban feltüntetett szempontok figyelembevételével készült írásokat fogadjuk el közlésre.
Ha kérdése van, forduljon hozzánk a tudomanyszervezes@tkk.elte.hu ímélcímen.
A szerkesztési útmutató letölthető változata.
A Diszciplínák tanítása – a tanítás diszciplínái sorozat megjelent kötetei
Tanulmányok a tudós tanárképzés műhelyeiből (2015)
Jó gyakorlatok a tanárképzés tudós műhelyeiből (2015)
Kutatások és jó gyakorlatok a tanárképzés tudós műhelyeiből (2016)
A tanulás és a tanítás értékelése (2017)
Mérési és értékelési módszerek az oktatásban és a pedagógusképzésben (2017)
Hátrányos helyzetű tanulók mentorálása (2021)
Mentorképzés és differenciált fejlesztés (2022)
Tanárképzési gyakorlatokat támogató mentorok képzése (2022)
A differenciált fejlesztés módszertana (2022)
A pedagógusképzés elmélete és gyakorlata (2022)
Tanulmányok a Mester és tanítvány országos tanárképzési konferenciáról (2024)